Bicikl se VOZI preko pesacko-biciklistickih prelaza.
Zakon je jasan kako se vozaci automobila trebaju ponasati.
Član 23:Vozač je dužan da obrati pažnju na pešake koji se nalaze na kolovozu ili stupaju na kolovoz ili iskazuju nameru da će stupiti na kolovoz.
Kada prilazi pešačkom prelazu, vozač mora da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi, može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza.
Onda omiljena rabota vozaca u NS je blokiranje prelaza iako zakon kaze Član 49:Vozač ne sme vozilom da uđe u raskrsnicu, iako ima prvenstvo prolaza ili mu je semaforom to dozvoljeno, ako će se zbog gustine saobraćaja zaustaviti na raskrsnici ili pešačkom prelazu, i time ometati ili onemogućiti saobraćaj vozila, odnosno pešaka.
Isto veoma popularno u NS od strane vozaca
Član 47: Vozač koji pri skretanju preseca biciklističku stazu, odnosno traku, dužan je da propusti vozila koja se kreću stazom, odnosno trakom.
Po meni svaki biciklista bi morao imati kacigu i fluoroscentni prsluk.Mora bi na pešačkom prelazu da siđe sa bicikla i pređe ga hodajući i gurajući bicikl.A sve to što su bahati u vožnji bicikla po gradu,ne gledaju ni levo ni desno,izleću ispred auta sa trotoara kao furije,nemaju svetla,itd.Policija ih ne kažnjava zbog socijalnog mira,glupost najveća.Pre mnogo godina u Banjaluci biciklisti su morali imati kacigu i poštovati sve saobraćajne propise,baš sam bila iznenađena time.Ne znam da li je sad tako,ali videla sam policajce kako zaustavljaju i kažnjavaju bicikliste.Valjda smo i mi veliki grad,pa da se ponašamo baš po gradski,a još sve ravno,ravno,valjalo bi.
Razlika izmedju bicikliste i vozaca je sto vecina biciklista vozi bicikl i voze i kola dok vozaci kola mogu samo da voze kola i nesposobni su da vize bicikl.
Neko ko vozi i bicikl i kola moze realno da sagleda situaciju u gradu a ovi sto voze samo kola bolje da cute
Kriticni ali u glavi .Hajde malo da se edukujete o pravilima ponasanja biciklista u saobracaju ili da stavite svetla na biciklove ili da preko pesackog predjete gurajuci bicikli i jos mnogo toga samo kukate dok vam vlast subvencionise biciklove .
U slučaju da osoba smatra da nije bezbedno da vozi po putu a nema biciklističke onda ista ta osoba sidje sa bicycle i gura ga dok ne dodje do biciklističke ili do puta gde smatra da je bezbedno voziti.
Inače bi ljudi vozili auto po trotoaru jer je bezbednije za njih, dok za druge baš i nije. Kad se vozi bicycle po trotoaru lako se može uvideti da se ljudi uplaše, posebno stariji ili deca.
Druže, pročitaj malo zakon. Po pešačkoj stazi ( NE pola-pola) se ne vozi bicikl, već isključivo po kolovozu. A za bezbednost tj. nedostatak iste su zaduženi oni sa čačkalicama u zubima sa vrhovnim počasnim pilotom na čelu.
Po trotoaru bicikli nema šta da radi. Kao što ni pešak nema šta da radi na biciklističkoj. Iz istog razloga bezbednosti ljudi ne hodaju po putu, osim ako je pod "uticajem".
Ako je biciklističko-pešačka staza onda:
Član 40 ZoBS-a:
Za kretanje bicikla po pešačko-biciklističkoj stazi shodno se primenjuju odredbe ovog zakona o kretanju po biciklističkoj stazi, pri čemu vozač bicikla ne sme da se kreće brzinom većom od 10 km/h i dužan je da postupa sa naročitom opreznošću prema pešacima, tako da ne ometa kretanje, odnosno ne ugrožava bezbednost pešaka.
Član 89 ZoBS-a:
Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h.
Gradske staze nema ko da cisti, prljavstina i skrnavluk na sve strane. Kamioni prosipaju teret, koji se talozi uz rubove ivicnjaka. Lisce nije pokupljeno vec dve godine, samleveno se pretvara u kasu nakon kise.
Biciklisti su ugrozeni, deca udisu tu necistocu, fasede nam postaju ruglo. Zasto se ulice ne ciste i zasto se tolerise prevoznicima rasipanje tereta. Obratite paznju na kolicinu peska uz ivicnjake bulevara, koji ce se nakon kise delom sjuriti u kanalizaciju, zacecepiti je i i izazvati problem na kanalizacionim pumpama.
Kad vas već prati policija, zašto ne napravite đir preko mosta slobode, covid bolnica, pezos, varadinski, centar.
Most slobode je neophodan za bicikliste i ima mogućnosti ali Grad ga ne preduzima ništa. Protest!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Danas prva ovogodišnja Kritična masa, biciklisti ukazuju na loše stanje Petrovaradina
Autor: 021.rs
Novi Sad
•25.03.2022.
•10:16 > 12:14
Komentari 22
BS
Zakon je jasan kako se vozaci automobila trebaju ponasati.
Član 23:Vozač je dužan da obrati pažnju na pešake koji se nalaze na kolovozu ili stupaju na kolovoz ili iskazuju nameru da će stupiti na kolovoz.
Kada prilazi pešačkom prelazu, vozač mora da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi, može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza.
Onda omiljena rabota vozaca u NS je blokiranje prelaza iako zakon kaze Član 49:Vozač ne sme vozilom da uđe u raskrsnicu, iako ima prvenstvo prolaza ili mu je semaforom to dozvoljeno, ako će se zbog gustine saobraćaja zaustaviti na raskrsnici ili pešačkom prelazu, i time ometati ili onemogućiti saobraćaj vozila, odnosno pešaka.
Isto veoma popularno u NS od strane vozaca
Član 47: Vozač koji pri skretanju preseca biciklističku stazu, odnosno traku, dužan je da propusti vozila koja se kreću stazom, odnosno trakom.
Vesna
Bojan
E baš me lepo nasmeja, puno sreće s time - kako s guranjem bicikla, tako i s učenjem kako se piše i kaže na našem jeziku.
G pen
Tiberius
Neko ko vozi i bicikl i kola moze realno da sagleda situaciju u gradu a ovi sto voze samo kola bolje da cute
Rade
21114 Crew
Filotej
Inače bi ljudi vozili auto po trotoaru jer je bezbednije za njih, dok za druge baš i nije. Kad se vozi bicycle po trotoaru lako se može uvideti da se ljudi uplaše, posebno stariji ili deca.
@Bojan
a
Dunav
Bojan
Ne znam šta je 'bicikli', ali ako staze nema a po putu nije bezbedno, naravno da se bicikl vozi po trotoaru.
Biciklistkinja
Vlada
Odakle ti ta ideja?
Filotej
Ako je biciklističko-pešačka staza onda:
Član 40 ZoBS-a:
Za kretanje bicikla po pešačko-biciklističkoj stazi shodno se primenjuju odredbe ovog zakona o kretanju po biciklističkoj stazi, pri čemu vozač bicikla ne sme da se kreće brzinom većom od 10 km/h i dužan je da postupa sa naročitom opreznošću prema pešacima, tako da ne ometa kretanje, odnosno ne ugrožava bezbednost pešaka.
Član 89 ZoBS-a:
Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h.
Jaca
Biciklisti su ugrozeni, deca udisu tu necistocu, fasede nam postaju ruglo. Zasto se ulice ne ciste i zasto se tolerise prevoznicima rasipanje tereta. Obratite paznju na kolicinu peska uz ivicnjake bulevara, koji ce se nakon kise delom sjuriti u kanalizaciju, zacecepiti je i i izazvati problem na kanalizacionim pumpama.
Trotoar
Ivan
Pih
dunavska
Milana
Most slobode je neophodan za bicikliste i ima mogućnosti ali Grad ga ne preduzima ništa. Protest!
Rain from heaven
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H